Om köp och returer

På den här sidan föreslår vi att du förklarar för dina kunder hur man gör ett byte om de inte är nöjda med de mottagna produkterna. Förutom att det skapar förtroende hos dina kunder att erbjuda en returpolicy - så ligger det även inom de juridiska riktlinjerna för att driva e-handel.

Det är bevisat att de företag som erbjuder en returpolicy, genom att korrekt räkna ut kostnaderna, ökar butikens försäljning och även andelen återkommande kunder. Detta för att kunder helt enkelt känner sig säkra på hur en retur går till - om det skulle behövas.

Andelen kunder som väljer att returnera en produkt är generellt väldigt låg, därför rekommenderar vi starkt att du erbjuder en returpolicy i enlighet med konsumentverkets direktiv.


En returpolicy kan se ut som följande:


Vår returpolicy

Om du inte är nöjd med de mottagna produkterna kan du byta den på något av följande sätt:

Byte

Kontakta oss via vårt kontaktformulär, begär en retursedel och skicka tillbaka varan med posten. Du kan byta ut produkten mot en annan, eller i händelse av att bytet beror på funktionsfel byts den mot en ny produkt som sedan skickas på nytt till dig.

Retur

Om produkten inte motsvarade dina förväntningar kan du returnera och få pengarna tillbaka. Kontakta oss inom 14 dagar från att du mottagit produkten och informera om att du önskar lämna tillbaka den. Skicka den sedan tillbaka till oss på följande adress:

Återbetalning

Vårt mål är att hantera returen inom 7 arbetsdagar från att den mottagits på vårt lager. Summan återbetalas till dig inom 30 dagar från att returen har hanterats.